Güney basınında Trabzonspor-Apollon maçı

0
210
Güney basınında Trabzonspor-Apollon maçı

Simerini gazetesi “İşte Rodos, İşte Larnaka (?)” başlığıyla aktardığı haberinde, her ne kadar Türk basınında Trabzonspor kafilesini taşıyan uçağın Larnaka’ya doğrudan geldiğinden bahsedilse de, aslında Rodos üzerinden geldiği iddiasında bulundu.
Gazete, güneydeki havalimanlarının idaresini elinde bulunduran Hermes Airports şirketi Müdürü Adamos Aspris’in, Larnaka Havalimanı operasyon merkezinin verilerine dayanarak, AZI 743 kodlu uçuşun, Larnaka Havalimanı’na saat 12:43’te indiğini ve buraya, Rodos Uluslararası Havalimanı’ndan geldiğini söylediğini yazdı.
Türkiye Dışişleri Bakanlığı’nın konuyla ilgili açıklama yaparak, kafileyi taşıyan uçağın yaptığı rota değişikliğinden haberdar olmadıklarını ve böyle bir uçuşa izin vermelerinin mümkün olmadığını belirttiğini yazan gazete, pilotun rota değişikliğine tek başına karar verdiğinin aktarıldığını belirtti.
Öte yandan Politis gazetesi ise, “İşte Rodos” başlıklı haberinde, havada yapılan rota değişikliğinin eski bir metot olduğunu; Kıbrıs Türk Havayolları şirketinin 2005 yılında, Ercan-Londra arasında yapılan uçuşlarında bu metodu denediğini öne sürdü.
Gazete, KTHY uçaklarının Londra’ya uçuş gerçekleştirmek için Türkiye hava sahasından geçtiğini, ancak Türkiye’ye iniş yapmadığını ve havada, Türk havalimanındaki makamlarla uzlaşı içerisinde uçuş kodu değiştirerek, Londra’ya doğrudan uçuş yaptığını iddia etti.
Haberde, bu metottan, doğrudan uçuş politikası güden Türk tarafını memnun etmemesinden dolayı vazgeçildiği de savunuldu.
Gazete, spor ekinden devam ettirdiği haberinde, Apollon Limasol’un Trabzonspor karşısında aldığı mağlubiyeti “yazık ve haksızlık” olarak değerlendirdi.
Haberde, ilk yarıda Apollon Limasol’un Trabzonspor’dan daha iyi bir oyun sergilediği, ancak ikinci yarıda Trabzonspor’un kontrolü eline aldığı ve maçı kazandığından bahsedildi.